یزد فردا به نقل از مرکر خبر حوزه،آيت الله جوادي آملي در ديدار گروهي از محققان حوزه علميه قم با بيان اينکه شستن خون با خون هرگز امکان‌پذير نيست، اظهار داشت: نبايد دروغ را با دروغ و فحش را با فحش پاسخ داد.
وي ادامه داد: کاري نيست که زمين مانده باشد و از دين برنيامده باشد.
آيت‌الله جوادي‌آملي در پاسخ به اظهارات محققان حوزه پيرامون بداخلاقي‌هاي انتخاباتي گفت: اين تلخي‌ها در اثر نبود اخلاق در جامعه است.
وي افزود: اخلاق در مقابل اينگونه حوادث، مانند سد است و در صورت آمدن سيل، بايد تلفات را نيز تحمل کرد.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينکه متاسفانه در حوزه و دانشگاه نتوانسته‌ايم سدي بسازيم، اظهار داشت:الان اين مطالبي که در خبرنامه‌ها و روزنامه‌ها مطرح و بعد نيز تکذيب مي‌شود به واسطه آن است که عاطفه و اخلاق رعايت نمي‌گردد.
آيت الله جوادي آملي خاطرنشان کرد:الان که سيل آمده بايد به فکر يک سنگر موقت بود، اما بايد به فکر آينده باشيم.
وي با بيان اينکه آب رفته، باز نمي‌گردد، اظهار داشت: در اينگونه موارد بايد انسان به کسي توکل کند که همه کارها به دست اوست.
آيت الله جوادي آملي افزود: اگر طيب و طاهر باشيم، هيچ نگران نخواهيم بود که اين مي‌شود يا آن.
وي با بيان اينکه موقع خطر نه حوزه مي‌تواند کاري انجام دهد و نه دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه بايد به سمت عقل حرکت کنند و مشکلات را عقل مي‌تواند حل کند نه علم.
استاد برجسته حوزه علميه قم ادامه داد: اگر کسي به خدا ايمان داشت و کار را براي رضاي خدا انجام داد، مشکلاتش حل خواهد شد.
آيت‌الله جوادي‌آملي با بيان اينکه ما جهاد اوسط را جهاد اکبر تلقي مي‌کنيم، اظهار داشت: اگر کسي انسان خوبي بود و عدالت و اخلاق را رعايت کرد در جهاد اوسط موفق بوده است.
درابتداي اين ديدار دونفر از پژوهشگران حوزه علميه با انتقاد از برخي تخريب‌ها و بداخلاقي‌هاي انتخاباتي در جامعه خواستار بيان ارشادات و رهنمودهاي حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي شدند. ک/1

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا